Dzień 14 – Ogórek się psuje

Razem z Maćkiem

Przejechanych km: 3970

Po śniadaniu ruszyliśmy do miasta. Znaleźliśmy Internet i na telefonach wyszukiwaliśmy i rozmawialiśmy z ludźmi, aby określić naszą usterkę. Doszliśmy do wniosku, że musimy wymienić uszczelkę pod głowicą. Pojechaliśmy do jedynego mechanika w mieście i usłyszeliśmy, że naprawa będzie kosztować nas… 1000 euro! Zatkało nas. Co więcej mechanik powiedział, że będzie wolny za.. dwa miesiące.

Napisaliśmy o tym do Polski informując ile Fin chce za tą naprawę. Wyśmieli go. Mając nadzieję, że w kolejnym mieście uzyskamy niezbędną pomoc, ruszyliśmy do Norwegii. Nagle Ogórek jechał bezproblemowo i ominęliśmy pierwsze przygraniczne miasto. Kierowaliśmy się na Nordkapp. Po drodze mieliśmy przejeżdżać obok fiordu, do którego lubi schodzić dużo reniferów. Gdy tam dojeżdżaliśmy wyskoczyły nam ponownie te same problemy z Ogórkiem. Zatrzymaliśmy się. Była godzina 18, więc zdecydowaliśmy się zostać na tym parkingu. Mieliśmy trzy kilometry do kolejnego norweskiego miasta.

Dostaliśmy cztery adresy mechaników. Czekając na kolejny dzień zobaczyliśmy, że zjeżdża do nas Polak – na rowerze! Nazywał się Maciek i prowadzi swój Fanpage – Rowerem przez historię. Był to jego 70-ąty dzień podróży od granicy hiszpańsko-francuskiej. Niesamowite. Rozmawialiśmy z nim na wiele tematów. Wpadliśmy na pomysł, żeby wspólnie pójść na pobliską górą, z której chcieliśmy obejrzeć fiord. Niestety renifery nie dopisały tego dnia.

Droga była bardzo wymagająca i prowadziła przez skały . Nieraz musieliśmy łapać się krzewów i mchów, aby złapać równowagę. Na górze widok na fiord był znakomity. Oprócz wspaniałej natury oglądaliśmy lądowania samolotów na pobliskie lotnisko, rzucaliśmy się śnieżkami i.. znaleźliśmy poroża reniferów! Artur znalazł dwa małe, a Karol jednen, ale za to dużo większy.

Schodzenie było jeszcze gorsze niż wspinaczka. Musieliśmy uważać jeszcze bardziej, a co gorsza każdy postój kończył się walką z komarami. Doszliśmy do Ogórka i rozmawialiśmy z Maćkiem do później nocy.

Widok na Iffiord

Więcej zdjęć w GALERII

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.