O projekcie

Tak było w roku 2014:

20140629_205218Trójka 20-letnich studentów pochodzących z Chełma z wielkimi marzeniami i aspiracjami. Postanowiliśmy cały sierpień 2014 poświęcić naszej pasji, czyli podróżowaniu.

Ze względu na nasze ograniczone możliwości finansowe kupiliśmy Volkswagena Transportera T3 z 1989 roku tak zwanego „Ogórka”, którym przebyliśmy ponad 9000km zwiedzając Europę! Naszym hotelem i restauracją był nasz bus! Wyruszyliśmy z Chełma do Hiszpanii przez między innymi: Czechy, Austrię, Szwajcarię, Włochy, Monako i Francję. Gdzieś na bezludziu w Hiszpanii zgubiliśmy korek od wlewu oleju silnikowego, na Gibraltarze małpy okradły nas z jedzenia, a na wieży Eiffla ewakuowaliśmy się podczas alarmu bombowego.

Mamy świadomość, że poniekąd nasza pasja jest szalona, ale wkładamy w nią dużo pracy i serca. Wszystkie meble, fotele i kanapa znajdujące się w busie przed rokiem zostały zdemontowane, odnowione i odświeżone. Remont przeszedł również sam Ogórek. Walczyliśmy z kilometrami kabli do oświetlenia i głośników, a także z kapryśną lodówką znajdującą się w busie. Ze zwykłej szarości nasz ogórek został przez nas przemalowany w piękną, rajską wyspę!

Rok 2015:

flagiTo również wielkie zmiany dla naszego poczciwego Ogórka, gdyż nabył on nowe, większe okna. Teraz osoby siedzące z tyłu będą miały lepszy widok na mijane obok piękne krajobrazy.

Podczas ostatniej, bardzo spontanicznej wyprawy na Gibraltar doświadczyliśmy, czego brakuje nam w busie. Nie chodzi mianowicie o to, że auto nie posiada wspomagania kierownicy czy fakt, że jeździmy bez klimatyzacji… Wymieniliśmy podstawowe mankamenty techniczne – skrzynię biegów, bo busik był niebezpiecznie wolny oraz niezbędne części, które zaraz po powrocie dosłownie się rozleciały.

Mamy ogromną nadzieję, że to, co zrobimy teraz zaprocentuje na trasie i bez technicznych przygód, spokojnie wrócimy we wrześniu do Polski i będziemy opowiadać jak to Ogórek „pływająco” przemieszczał się między norweskimi fiordami.

Oczywiście musimy wspomnieć, że powiększyła nam się tegoroczna załoga o 2 nowych Ogórkowiczów. W te wakacje po Skandynawii będziemy podróżować w piątkę!

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.You can leave a response, or trackback from your own site.